D&AD FESTIVAL 2016
  |   CATEGORY: DESIGN & COMMUNICATION, EVERYDAY   |   COMMENT THIS POST   |   0 ALREADY HAVE

 
Den här veckan går D&AD Festival 2016 här, från onsdag till söndag. D&AD som står för Design & Advertising är en community och festivalen var huvudsponsrad av Adobe. Jag var där igår och kanske kommer gå dit på lördag också. Biljetterna för inträde var runt tusenlappen, men som tur var så fick jag fri inträde på grund av ett projekt som jag gjort. Festivalen består av flera olika utsällningar, workshops och rullande föreläsningar på flera scener och finns det en bar och utrymme att mingla och nätverka.
 
Jag lyssnade på tre förställningar av Ali Ali (10 Stupid things I learned in Advertising), Kevin Allocca (Youtube and the Entertainment Revolution) och Mark van der Heijden (The Backpacker Intern: No Guts, No Story). Och wow, så fantastiska! Otroligt intressanta och inspirerande tal.

PEPSI LIGHT DUMBBELLS
  |   CATEGORY: DESIGN & COMMUNICATION   |   COMMENT THIS POST   |   1 ALREADY HAVE

 
För några veckor sedan släpptes dessa kontroversiella bilder på Pepsi Lights kommande projekt. Förslaget som togs fram av den brasilianska byrån AlmapBBDO skapade många rubriker. Förslaget var att omdesigna flaskorna till att se ut som vikter, för att Pepsi Light främjar en 'hälsosammare livsstil' och rikta sig mot atleter. Trots att vi alla vet att man inte gör sig själv en tjänst om man tränar och dricker läsk.

Men senare kom det ut att detta bara var ett förslag, som Pepsi inte skrivit på ännu. Byrån AlmaBBDO har sen dess även tagit bort projektet från sin hemsida. Blev det för mycket dålig publicitet tro?
Follow on Bloglovin