MASTER PENMAN: JAKE WEIDMANN
  |   CATEGORY: DESIGN & COMMUNICATION   |   COMMENT THIS POST   |   1 ALREADY HAVE

 
Handstil är en konstform, speciellt under de senaste generationerna då teknologin börjar ta över och vi börjar skriva mindre. Jag kommer ihåg slutuppgiften i interaktionsdesign under första året på universitet, då vi forskade i barnslärande och kom fram till att mycket av dagens lärande till barn baseras kring surfplattor. Och barn börjar lära sig skriva på tangentbord innan de lär sig skriva för hand. Vilket är väldigt tragiskt.
 
Ovan har vi Jake Weidmann, en mycket talangfull ung man som är en mästare med pennan. Han är en av de tolv i världen som kallas för "master penman" och även den yngsta. Hans verk där han främst kombinerar konst med kalligrafi är otroliga!

THE NOTEBOOK BECOMING A TV SERIES
  |   CATEGORY: TV-SHOWS   |   COMMENT THIS POST   |   0 ALREADY HAVE

Photo credit: New Line/courtesy Everett Collection
 
The Notebook blir snart en TV-serie! Den mycket framgångsrika romanen av Nicolas Sparks blev en dunder succé 2004 när den släpptes som film, med Ryan Gossling och Rachel McAdams. Nu har amerikanska nätverket CW teamat upp med författaren för att göra en serie utav den. Serien kommer följa karaktärerna Noa och Allie från tonåringar under 40-talet, tills de senare bestämmer sig för att börja ett liv tillsammans trots klass skillnader. Vad tror ni om detta? Personligen tror jag att det här kommer floppa stort.

BRANDING: BUFFALO MILK
  |   CATEGORY: MY DESIGNS   |   COMMENT THIS POST   |   0 ALREADY HAVE

 
Det här blev resultatet av min sista uppgift förra terminen. Uppgiften var att introducera buffalo mjölk till marknaden. Att skapa ett varumärke och en kampanj kring det. Mitt sätt var att introducera det som lyxmjölk. Eftersom det är nytt och ovanligt så är priset lite dyrare än vanlig mjölk och det kändes som en bra väg att gå.
 
Storyn bakom är att Janma (som betyder "nativitet" på hindi) är namnet på en farm just utanför Bombay, på 20-talet. Farmen som endast uppfostrade bisonoxar för mjölk blev en hit och drevs under flera generationer. När arbetare sedan började utvandra, så introducerade dom mjölken till en större marknad. Och så föddes varumärket Janma's Buffalo Milk. Bombay var den andra största staden i världen som tog över Art Deco stilen under 20-40 talet, vilket bildspråket var inspirerat av.

UNAUTHORIZED BEVERLY HILLS 90210 MOVIE
  |   CATEGORY: TV-SHOWS   |   COMMENT THIS POST   |   3 ALREADY HAVE

 
Beverly Hills 90210 som sändes från år 1990-2000 var 90-talet mest framgångsrika dramaserie. De sände hela 10 säsonger och 293 avsnitt om ett gäng ungdomar i Beverly Hills. Som sedan fick fyra olika spin-offs, där den mest kända var "90210" som sändes mellan 2008-2013 och handlade om en ny generation ungdomar som går på samma skola. Men efter all succé som den originala tv-serien nådde, så fanns det en hel del mindre kända incidenter och drama bakom kulisserna mellan skådespelarna och även producenterna.
 
Och det är vad den kommande Lifetime filmen "Unauthorized Beverly Hills, 90210 project" kommer ta upp. De kommer uppmärksamma om allt som skedde bakom kulisserna och hur dessa (Jason Priestley, Shannen Doherty, Luke Perry, Brian Austin Green, Tori Spelling, Ian Ziering och Jennie Garth) då okända skådespelare började sina karriärer. Ovan ser ni en bild på den nya casten som ska spela de tidigare skådespelarna.



TITSES: MILK CHOCOLATE FOR MEN
  |   CATEGORY: DESIGN & COMMUNICATION   |   COMMENT THIS POST   |   3 ALREADY HAVE

 
Constantine Bolimond och Maxim Ali samarbetade för att skapa Titses till en rysk klient. Tanken var att skapa mjölkchoklad huvudsakligen för män. Choklad i allmänhet har alltid sålt bäst till kvinnor. Därför ville dom vända på målgruppen och det var så konceptet Titses kom till liv. Vad älskar män mest? Tuttar! Eller? Jag är personligen lite kluven angående detta projekt. Jag gillar idén, men är inte helt hundra på målgruppen. Det blir ett sexistisk koncept genom att rikta det till män. Men samtidigt, jag skulle mycket troligen köpa det här, trots att jag inte möter målgruppen. För vem gillar inte tuttar?
Follow on Bloglovin