WHAT HAPPEND TO “GAGA TEA”?
  |   CATEGORY: DESIGN & COMMUNICATION   |   COMMENT THIS POST   |   11 ALREADY HAVE

Produktförpackning skapad av Nathalie Hallman
 
2012 skapade Nathalie Hallman “Gaga tea” som arbetsprov för utbildning på Beckmans designhögskola, och blev ett stort internetfenomen. Inte bara i Sverige, men runt hela världen pratades det om denna produktförpackning. Hon nominerades till "The Dieline Package Design Awards 2013" i LA där hon kom på tredje plats och nominerades även till "Annual creativity awards 2013" där hon vann platinum. Hur gick det på utbildningen då? Kom hon in? Visst gjorde hon det! Idag går hon andra året på sin kandidatutbildning med inriktningen Visuell Kommunikation.
 
Förra året visade teproducenter som Twinings och PG Tips intresse för att göra hennes design verklighet och hon började inleda ett samarbete med Twinings. Men hon fastnade hos deras marknadsavdelning som skickade runt henne från person till person och blev inte riktigt tagen på allvar. På PG Tips kom det inte heller någonstans då de redan färdigställt sin marknadsplan för resten av året och bad henne därför att återkomma 2014. Tyska Finnum hade också visat intresse, men hon var tvungen att tacka nej på grund av att hon hoppades på svar från Twinings.
 
Men hon gav inte upp för det. Twinings blev återigen kontaktade och Bravado som säljer konsert merchendise för Lady Gaga har också blivit kontaktade och hon väntar svar...


Follow on Bloglovin