BARBARA PALVIN FOR ELLE US 2013
  |   CATEGORY: INSPIRATION   |   COMMENT THIS POST   |   14 ALREADY HAVE

 
Photographer: David Bellemere Stylist: Samira Nasr Makeup: Tatsu Yamanaka Hair: Maxime Mace
 

Hatar när batteriet på min telefon tar slut
  |   CATEGORY: MISC   |   COMMENT THIS POST   |   10 ALREADY HAVE

 
Som rubriken säger, jag hatar när batteriet på min mobil tar slut. Speciellt när man är ute och behöver använda mobilen för att söka upp något, ringa eller skriva sms. När man vaknar på morgon och inser att det är lite batteri, men man vet inte om man kan hitta ett uttag under dagen och sitta i så fall kunna sitta och vakta. Jag har äntligen hittat en lösning till mitt problem. Så kallat powerbank extrabatteri
 
En liten rektangel med en adapter som passar alla slags telefoner. Man förvarar den i väskan så behöver man inte jaga uttag när batteriet är slut! Man kopplar den bara till mobilen och man får en full laddning. Den brukar kosta 399 kronor, men med rabattkoden "power" så får man hela 50 % rabatt! Klicka här för att komma till produkten!
 

VÅREN 2014
  |   CATEGORY: FASHION   |   COMMENT THIS POST   |   12 ALREADY HAVE

Alla produkter hittas på 1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Som ni ser i kollaget ovan så längtar jag till våren. Nu är jag mer än färdig med vintern. Förutom kylan, så hatar jag mörkret. Jag vaknar och börjar min dag när det är mörk och när jag kommer hem är det mörk, och sedan börjar det bara om och om igen. Nej tack, jag vill ha ljus.
 

NÄSTAN SLUTSÅLD: SHERLOCK
  |   CATEGORY: MY SHOP   |   COMMENT THIS POST   |   6 ALREADY HAVE

 
SHERLOCK TRYCKET ÄR SNART SLUTSÅLD!
 
 

STRIPED PANTS SWINGING
  |   CATEGORY: LOOKBOOK   |   COMMENT THIS POST   |   20 ALREADY HAVE

 
 
 
Tröja: Ellos Byxor: Monki Ringar: H&M/Thisstyle Skor: Nelly Fotograf: Emmawho Redigering av bilder & film av mig
 

BLOGGDESIGN: NATALIE FRANCIS
  |   CATEGORY: MY DESIGNS   |   COMMENT THIS POST   |   15 ALREADY HAVE

 
Nytt år, ny bloggdesign. Så tänker många. Och även jag blir lite sugen på att förnya. Men inte riktigt än. Så här såg i alla fall resultatet av gårdagens syssla ut. Det var en beställning av en tjej vid namn Natalie Francis. En otroligt trevlig tjej som jag har jobbat med tidigare. Det är så roligt när folk kommer tillbaka! Är du också sugen på få en bloggdesign skräddarsydd efter dina önskningar? Klicka här för att läsa mer!
 

GLOSSYBOX DECEMBER 2013
  |   CATEGORY: EVERYDAY, FASHION   |   COMMENT THIS POST   |   9 ALREADY HAVE

 
 
Nej, jag har inte glömt rencensera decemberboxen! Den skickades den dagen jag åkte hem till familjen över jullovet. Därför har den varit i min brevlåda över jul och nyår. När jag kom tillbaka så uppdaterade jag inte här. Men nu så! Och jag känner att man kunde hoppat över december. Inte min favoritbox. 
 
 
ARDELL LASHES - STARTER KIT
Jag vet inte riktigt när jag kommer använda dessa. Men jag klagar inte.
Får jag chansen så absolut. Ska bli spännande att testa!
 
RENU - LIP AND EYE ACTIVE LIFT, 25ml
En anti-aging kräm för "mature skin"... really? Behöver inte säga mer på denna.
 
NAILS INC - NAIL POLISH, 10ml
Förvånad att dem för en gångs skull skickade en stor nagellacksflaska!
Tror dessutom att det är fullstorlek? Annars brukar nagellacken vara
väldigt små. Men tyvärr gillade jag inte riktigt färgen. Det är en
smaksak. Inget fel på produkten annars.
 
IT'S SO BIG VOLUMIZING - MASCARA, 10ml
Jag fick en mascara som jag verkligen älskade i förra boxen,
därför har jag inte testat denna än. 
 
HOTMAKEUP - GLITTER EYESHADOW, 13ml
Åh va kul att testa den här, tänkte jag. Tills jag testade den. Glittret klumpar
sig väldigt lätt och det är omöjligt att applicera glittret någorlunda jämt.
Vill du köpa glittrigt ögonskugga, så satsa på torra ögonskuggor istället.
 

IDAG ÄR DEN DAGEN
  |   CATEGORY: EVERYDAY   |   COMMENT THIS POST   |   7 ALREADY HAVE

Från "Red like christmas" looken, fotografi av Emmawho

Idag är den dagen. Den dagen min livsgnista är tillbaka. Den dagen jag känner att det är ett nytt år och nya möjligheter! Den dagen då jag känner mig så inspirerad och kreativ. Jag mår äntligen bättre och gjort alla inlämningar för kursen. Nu har jag orken att gå tillbaka till gamla rutiner. Blogga, svara på mail, äta hälsosamt, korta träningspass, skapa och hustle!
 

HEMSIDA TILL MUSIKFESTIVAL
  |   CATEGORY: EVERYDAY, MY DESIGNS   |   COMMENT THIS POST   |   4 ALREADY HAVE

(Klicka på bilden för att komma till den tillfälliga sidan. Obs, de mesta informationstext och bilder är exempel tills vidare)
 

I kursen "Interaktionsdesign 1:1" så blev klassen anställda av en produktionsbyrå för att formge en interaktiv sida till en musikfestival. Alltså samtidigt som det var en kurs vi skulle betygsättas i, så kommer även ett av våra arbeten användas som den officiella hemsidan till festivalen.

 

Klassen delades i 8 grupper bestående av 2-3 personer, för att skapa det här projektet som vi har hållit på med sedan november. Vi kommer bedömas utifrån 3 steg: skriftliga inlämningsuppgifter (Kommunikativplattform, Användaren i fokus), skriftlig och muntlig presentation och den sista och som väger tyngst är projektarbete och workbook. Workbook är alltså en individuell skriftlig samling av hela processen (syfte, mål, metoder, bakgrund och research, förarbete, produktion, reflektion) där vi motiverar och argumenterar för allt.

 

Igår hade alla grupper slutredovisning. Så här blev min grupps slutresultat. Jag designade detta och trots att det inte var något krav så kodade jag den också. Kan berätta kort och snabbt om några av desigvalen så det inte blir allt för långt. Vår färgpalett bestod av svart, blå, vit och orange. Svart valde vi som en dominant färg för att skapa mystik och även få till en klubbkänsla. Blå och vit står för det hård och kalla yttre som kopplar till namnet och vädret. Orange står för den varma kärna i festivalen, som kopplar till inomhusfestival och umgänge. Över slideshowen ligger det en hinna över bilderna (som ligger i kodningen och inte på bilderna) med färgfläckar. Dessa påminner om spotlights som kopplar till konsert men även klubb. Artisterna i slideshowen valde vi att ha väldigt stora för att dels har artisterna själv ett varumärke och egen målgrupp, vilket förtydligar festivalens målgrupp och artisterna drar även till sig publik. I menyn gick vi samma spår, blå och vit står för de hårda yttre men när man håller över menyn så byts färgen till orange vilket är den varma inre. 

 

Enligt en studie tar det 5-6 sekunder att fånga en besökares uppmärksamhet och det är just det vi har jobbat efter. Vi har förenklat användarens upplevelse. När de flesta andra har gått efter väldigt typiska festivalsidor med header, meny under, sen bildblock. Så har vi valt att göra något väldigt annorlunda från det. Man behöver inte scrolla, byta sida, drunkna i massa text, bilder och element. All information man behöver ligger direkt man kommer in. Det är väldigt minimalistiskt, mycket luft och väldigt lätt att ta in. Samtidigt som den upplevs som enkel så är den inte som en typisk festivalsida, vilket gör den intressant.

 

När vi redovisade arbetet igår fick vi väldigt bra feedback. De tyckte att vår presentation stack ut jämfört med de andra. Att vi var den gruppen som visade att vi verkligen förstått uppgiften genom att vi diskuterade vårt förarbete noggrant och att vi argumenterade verkligen för alla våra val. De sa även att vi fick deras uppmärksamhet direkt med designen. Att enkelheten gör så otroligt mycket. Men eftersom sideshowen inte är kvadratisk så skulle det bli en svårighet för dom att byta bilder själva, om de skulle boka om en artist. Om bilden inte har svart bakgrund och när de inte kan klippa ut en ljus bakgrund själv. Och att sidan kan kännas för lyxig och för exklusiv, att folk inte skulle våga köpa biljetter för att de skulle tro att det är för dyrt. De sistnämnda visste jag inte riktigt hur jag skulle ta in. Ska man skratta eller gråta? För exklusiv? 

 

De har i alla fall inte valt någon grupp ännu. Alla grupper skulle lämna in alla material från redovisningen igår och de skulle titta över allting idag. Men nu när jag har gjort klart allt det där så har jag bara en hel workbook att skriva. Den ska lämnas in på måndag så hela helgen kommer spenderas åt att skriva den. Däremot är jag tillbaka med att uppdatera bloggen som vanligt igen på måndag!

 

KÄMPAR GENOM DESIGN OCH KODNING
  |   CATEGORY: EVERYDAY, MY DESIGNS   |   COMMENT THIS POST   |   9 ALREADY HAVE

 
Ber hemskt om ursäkt för alla mail jag inte hunnit svara på. Men min hälsa blir tyvärr bara värre. Med täppta öron, så mycket hosta att jag får spyreflexer och skarp huvudvärk så försöker jag kämpa mig genom en examinationsuppgift i kursen Interaktionsdesign som ska redovisas på torsdag. Förutom att det är ett av de största slutarbeten vi har haft hittills, så är vi åtta grupper som tävlar om en kund. Därför prioritera jag detta just nu. Bloggen, mailen, hälsan och livet får vänta i några dagar till. Jag visar er självklart arbetet när det är klart!
 

NÄR TOMTEN VAR PÅ BESÖK
  |   CATEGORY: EVERYDAY   |   COMMENT THIS POST   |   6 ALREADY HAVE

 
Bjuder på lite bilder från julen. Får be om ursäkt för dålig uppdatering här. Min hälsa har varit lite upp och ner den senaste tiden. Jag har tappat hörseln i båda öronen. Eller jag hör ju, men det är täppt och jag har väldigt nedsatt hörsel. Det har något med att mina luftgångar i näsan är svullna inifrån. Vilket är väldigt obehagligt när jag aldrig har haft ett liknande problem tidigare. Men jag hoppas att det går över inom en snar framtid.
 
Alla kallar mig sjuk, men jag känner mig inte särskilt sjuk. Trots att min kropp blir snabbt trött om jag anstränger mig för mycket. Jag känner mig handikappad mest. Måste ropa "Va?" hela tiden och alltid upprepa det jag vill säga, för tydligen pratar jag för lågt. Det är lite jobbigt för allt ljud är instängt inåt, så allt jag säger låter extremt högt i mitt huvud. Det ska bli intressant att gå på lektioner med det här problemet. Njut av era friska öron!
 

VID 12-SLAGET
  |   CATEGORY: EVERYDAY   |   COMMENT THIS POST   |   12 ALREADY HAVE

Follow on Bloglovin